ten ‘journalists’ on US government payroll

from online journal: During the Mercosur summit in Argentina, WJAN-TV South Florida reporter, Manuel Cao, asked Cuban President Fidel Castro why his government didn’t allow a prominent doctor and dissident to leave the country. Quick as lightning, Castro shot back, “Who pays you?”

Now we find that Cao’s paymaster was the US government: he received $10,400 in payments so far this year. Cao is one among 10 South Florida journalists to have been found accepting money in exchange for touting propaganda intended to undermine the Cuban government via Radio and TV Marti (both bankrolled by the US government to the tune of $37 million to broadcast anti-Cuban propaganda from the States onto Cuban soil).

The news mercenaries’ covert employer was exposed by documents obtained through the Freedom of Information Act. Three were fired from El Nuevo Herald, the Spanish-language sister paper of the Miami Herald: columnist Pablo Alfonso, staff reporter Wilfredo Cancio and freelancer Olga Connor.

Leave a Reply